
MAN TGM 15.290 BB z silnikiem 290 KM/1150 Nm i zautomatyzowaną skrzynią biegów zapewnia płynną pracę podczas operacji. Napęd 4x2 z rozstawem osi 3575 mm przy DMC 16 ton gwarantuje stabilność i manewrowość. Zawieszenie resorowe dostosowane do przewozu ciężkiego wyposażenia ratowniczego i długotrwałej eksploatacji.

Jednomodułowa, dwudrzwiowa kabina z układem siedzeń 1+1 została wyposażona w postojowe ogrzewanie oraz klimatyzację, co zapewnia komfort pracy załogi niezależnie od warunków pogodowych.

Zabudowa wykonana z kompozytu poliestrowego i aluminium zawiera 7 skrytek, co umożliwia logiczne rozmieszczenie sprzętu ratowniczego. Pojazd posiada pełne oznakowanie uprzywilejowane, w tym 10 niebieskich lamp ostrzegawczych oraz zestaw głośników 2×100 W.

3-członowy wysięgnik główny z 1-członowym manewrowym ze stali wysokowytrzymałej osiąga 25m wysokości roboczej. Drabina ratownicza aluminiowa (3 przęsła główne + 1 manewrowe) z automatycznym pokryciem szczebli. Zmienny wysięg boczny: 14m dla 135kg, 13m dla 270kg, 12,5m dla 400kg oraz możliwość pracy 3m poniżej gruntu.

Aluminiowy kosz udźwignie 400 kg (4 osoby) z obrotem ±45° i teleskopową linią wodną z obrotowym złączem nx360°. Zdalnie sterowane działko wodne wydajności ~3000 l/min oraz układ zraszania pod koszem zwiększają możliwości gaśnicze. System zapobiegający uderzeniu kosza o przeszkodę i kładka ewakuacyjna gwarantują bezpieczeństwo.

Masa 14,7 ton przy wymiarach 7,6 x 2,55 x 3,5 m zapewnia optymalną mobilność przy pełnej funkcjonalności. Bezstopniowy rozstaw 4 podpór (4 x 4,25 m) z skokiem cylindrów 1000 mm umożliwia pracę na dużym pochyleniu. Unikalne możliwości pracy bez rozsuniętych podpór lub z podporami tylko z jednej strony zwiększają uniwersalność zastosowania.